Ha már nassolsz (inkább magokat és aszalványokat egyél)

Időnként a rendszertelen evés miatt, máskor csak pótcselekvésként, de sokan nassolnak. Teszik ezt annak ellenére, hogy tisztába vannak azzal, súlyuknak, egészségüknek nem feltétlen használ a dolog.

Ugyanakkor, ha már így teszünk érdemes észnél lenni, és a kifejezetten káros burgonya chipszek, kakaót „csak nyomokban tartalmazó” csokoládék helyett egészségesebb termékeket rágcsálni.
Ha már nassolunk, akkor válaszunk inkább olyan termékeket, amelyeknek pozitív élettani hatásai vannak, így a különböző magokat, vagy az aszalt gyümölcsöket. Az olajos magok, legyen szó dióról, mogyoróról, esetleg távolabbról származó termékekről, mint a pisztácia vagy kesudió, számos pozitív tulajdonsággal is bírnak. Ezek ugyanis olyan anyagokat, nyomelemeket tartalmaznak, amelyekre szüksége van a szervezetünknek, így többek között van bennük magnézium, kalcium, kálium és cink is.

Az aszalványok mellett pedig az szól, hogy Megőrzik az eredeti gyümölcs aromáját, valamint vitamin- (pl. karotin, B1, B2-vitamin, niacin, C-vitamin) és ásványi anyag- (pl. kalcium, kálium, vas, réz) tartalmának nagy részét. Ráadásul magas a rosttartalmuk, ami segíti a jobb emésztést.

Tags: