Sütőtök: a tél ajándéka

Az őszi időszak végével egyre kevesebb idény jellegű finomságot tudunk az asztalra tenni. Arra pedig talán csak a sütőtök alkalmas, hogy a levestől a desszertig bármely fogás szerepét betöltse az étkezésünkben.

Noha az üzletek polcain októberben már megjelenik, sokan csupán addig jutnak a tökkel, hogy egyik fajtájából lámpást lehet faragni. Pedig a sütőtök magas tápanyag- és vitamintartalma, rostgazdag húsa miatt kiemelt szerepet kellene, hogy kapjon a téli időszakban a táplálkozásban. Érdemes megjegyezni, hogy kalcium, cink, mangán, réz, vas, foszfor, C-vitamin, karotin, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitaminok és folsav tartalmának köszönhetően egészségmegőrző, gyógyító hatással bír.
Készíthetünk a sütőtökből levest, főzeléket, köretet, tölteléket, sütemények tésztájába is tehetjük, sőt remek ital turmixolható belőle. Ráadásul a magját sem kell kidobni, hiszen megpirítva tökéletes rágcsálni valót készíthetünk.
Miközben számos betegségtől véd minket, hiszen segít a tüdőgyulladás leküzdésében, serkenti a máj működését, segít a szív és koszorúér problémák megelőzésében, fogyasztásával csökkenthető a prosztatarák és a szürkületi vakság kialakulásának kockázata is, az íze nem a csodaszerekét idézi. A sütőtök ugyanis kellemes édeskés. Ráadásul ellentétben annyi más finom és egészséges termékkel, meglehetősen olcsón beszerezhető alapanyagról van szó.

Tags: