Az év végi időszak a cégeknél sem feltétlen sétagalopp, főleg, ha van valamilyen szezonális termékük, esetleg a kiskereskedelemhez kapcsolódnak.
Ezekben az esetekben ugyanis célszerű alaposan felkészülni, illetve olyan beosztást készíteni, hogy egy-egy kolléga esetleges kiesése ellenére se omoljon össze a rendszer.
Akik az év végén „átlagos” üzletmenetet visznek, azoknak is jó, ha előre gondolkodnak. Így például az év végi céges ajándékok beszerzését, és kiküldését érdemes alaposan átgondolni. Az ajándékok kapcsán – ha csak nem külföldről érkezik – november első felében még komoly kínálatból lehet választani. Kényelmesen le lehet adni a rendeléseket, össze lehet állítani a megfelelő ajándékcsomagot. Igaz, ezek elküldését is érdemes már lassan leszervezni, hiszen a csomagküldő szolgálatok decemberben többnyire teljes kapacitással működnek. Annál pedig kevés kínosabb dolog van, ha a partnerek a nekik szánt csomagok januárban kapják meg.